dinsdag 26 juli 2011

bloemen maken met stempel en restje papier

hallo lieve volgertjes!!

zo mijn vakantie zit er weer op en t is weer eens tijd voor een leuke: hoe doe je dat nou??
deze keer leg ik uit hoe je leuke bloemen kan maken met een eenvoudige bloemen stempel en wat restpapier

1.

Wat heb je nodig?
*wat restjes papier  let op dat t een beetje bij elkaar past:)
* een clear stempeltje, deze is van de kruitvat maar elke andere bloemvorm is ook goed
*een acryl blok
*een schaartje
*lijm
*lege kaart en envelop
*baby lotion doekjes
*kleine splitpennetjes/knoopjes of kraaltjes

2.

Leg je stempel op het acryl blok. netjes in het midden!

3.

bestempel je stempel met inkt en niet andersom !!
voor elke bloem die je wilt maken heb je 2 gestempelde bloemen nodig.

4.
Kies op je papiertjes de leukste plekjes uit om op te stempelen, bv bij de onderste strook zie je dat ik het oranje van het papiertje heb gebruikt als hartje van de bloem!
ik werk het liefst met oneven getallen dus ga ik 3 bloemen maken en heb ik er 6 gestempeld.

5.
Klaar met stempelen!! maak de stempel schoon met de baby lotion doekjes en plak heb weer op het stempelbescherm blad!

6.

Knip nu alle bloemen netjes uit.

7.

Met de punt van je schaartje vorm je de bloemblaadjes. hiervoor leg je je schaartje zoals op de foto in je bloemblaadje en vouw je voorzichtig de zijkantjes tegen het schaartje...blaadje voor blaadje :)

8.
Van de zijkant zien de blaadjes er dan zò uit!!

9.
Zo doe je alle bloemen.
jaaa t is even een werkje, maar geloof me...het wordt me mooi!

10.

De bloemen mogen even opzij, ik zal hier laten zien hoe ik de kaart heb opgebouwd.
als eerste plak ik een dessign papiertje op de voorzijde van de kaart en be-inkt de randjes met een klein inkt kussentje(gewoon van de action hoor)

11.

Op deze foto zien jullie hoe ik de randjes be-inkt... het stempelkussentje dwars tegen het randje houden en heen en weer vegen!

12.

Aan de onderzijde van de kaart plak ik een donkerdere strook, dit wordt de "grond"

13.

Op een effen stukje papier trek ik  3 lijnen, dit worden de steeltjes van mijn bloemen.

14.

De "steeltjes" knip ik op verschillende lengtes en plak ze op mijn grond strookje.

15.

Op een dubbel gevouwen stukje dessing papier heb ik een eenvoudig blaadje getekend, dit uitgeknipt en de randjes be-inkt. hier zie je de blaadjes aan de steeltjes

16.

De bloemetjes leg ik twee aan twee opelkaar en maak met het puntje van mijn schaartje een klein gaatje in het midden, hier gaat een splitpennetje door.
je kan de bloempjes ook gewoon aan elkaar plakken en een hartje maken van bv een knoopje of een kraaltje, dat is ook erg leuk!!

17.

Ik heb om de onderste strook een dun stukje jute touw geknoopt en hierna een rechthoekig bijpassend stukje dessing papier geplakt. hier kan je je boodschap op plakken met lettertjes, in dit geval: van harte

18.
En zo is mijn kaart weer helemaal klaar...

wat vinden jullie van deze techniek? zoo simpel  ...maar wat een leuk effect..toch?
ik ben blij met al jullie berichtjes, dus ik zou zeggen: brand maar los:)
graag tot snel!
liefs
linn

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt super gaaf!! Heb er net 1 gemaakt voor op een layout, ik zal een foto posten als hij af is!!


    Bedankt voor dit geweldige idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eindelijk een voorbeeld gemaakt van goedkoop materiaal
    heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...