maandag 10 juni 2013

Mixed media kaarten

Hallo lieve lezers


Op dit moment gaat het met mij qua gezondheid niet zo lekker, er komt niet echt veel uit mijn handen.
Maar goed, niet getreurd, ik heb nog voldoende foto`s in voorraad van kaartjes die ik jullie nog niet heb laten zien.

Zo maakte ik laatst 2 mixed media kaarten, ik vertel jullie graag hoe ik deze maakte.

De eerste kaart:

 
Ik nam een stuk DCP papier, waar ik met mijn distress inkt pet een horizontale veeg over maakte.
De distress inkt die ik daarvoor gebruikte was Broken china
Hierna heb ik een mask gebruikt en met distress inkt Chiped Saphire een stippen patroon over de veeg gemaakt.
 
Als laatste heb ik met een kippengaas stempel en zwarte inkt mijn achtergrond af gemaakt.
Ik gebruik bijna altijd Memento zwarte inkt trouwens.
 
Op een ander stukje papier stempelde ik het hartje, met Chipped Saphire
De vleugels van het hartje heb ik apart gestempeld met Versamark en met witte emboss poeder bewerkt.
Hier zien jullie het hartje dichterbij

Met mijn water penseel kleurde ik het hartje en de vleugels met distress inkt Broken china.
De vleugels knipte ik uit en ik liet aan de kanten waar ik het aan het hartje wou zetten een klein strookje zitten.
 
Het hartje plakte ik met 3D foam blokjes op mijn achtergrond.
Ik vond het nog niet helemaal af dus heb ik met de achterkant van een potlood(daar zit vaak een gummetje op) gestempeld met Gesso.
Wat je dan krijgt zijn leuke witte stippen.
 
Op de achtergrond heb ik ze zo gelaten maar die op het hartje heb ik een flinke dot Glossy Accents op gedaan, wat een heel leuk effect geeft!
 
Voor ik het bewerkte papier op de kaart plakte plakte ik er wat verbandgaas achter dat ik op kleur bracht met Broken china, grappig dat je dit ook kan kleuren:))
 
 

 
Met wax koord een leuk strikje gemaakt en een sentiment op een label gestempeld die ik ook verhoogd me 3D foam blokjes op de kaart plakte.
 
 
Dan gaan we verder met kaart 2:
 
 
Deze kaart is bijna het zelfde als de vorige, alleen heb ik de veeg nu verticaal gemaakt.
Ook gebruikte ik een stukje tape met gaatjes, geen idee hoe dit heet of waar het vandaan komt, ik heb het eens geregen en af en toe gebruik ik het want het is echt grappig spul:))
 
 
Een detail foto van het hartje:
 

Het hartje heb ik gestempeld met Chipped safier en gekleurd met mijn water penseel en Broken China plus Vintage Photo.
 
De vleugels heb ik voor deze kaart gestempeld met Versamark en die enorme Blauwe emboss poeder is van WOW en heet: Metallic blue
Verder zijn de vleugels gekleurd met de zelfde kleurtjes als het hartje
 
 
De witte stippen heb ik hetzelfde gemaakt als ij de vorige kaart.
 
 
Ik bestempelde een label met Versamark en embossede deze met twee verschillende kleuren emboss poeder, leuk effect is dat he?
 

Het hartje kreeg een mooie swirl die ik van mijn lieve scrapzussie kreeg en met een Copic Multiliner 0.3 tekende ik een kader om de kaart.
 
Het bewerkte papier is op de kaart geplakt met 3D foam blokjes om meer diepte te krijgen.

 
Heel wat anders dan wat ik normaal gesproken doe, maar ik moet zeggen..ik vind het wel erg leuk om te doen.
Je eigen achtergrond maken, stempels combineren(het hartje en de vleugeltjes horen helemaal niet bij elkaar) en allerhande materialen gebruiken.
 
Je handen gaan er wel van uitzien trouwens dus ik ga maar en paar plastic handschoentjes halen, na drie dagen waren mijn vingers ein-de-lijk niet meer blauw hihihi:)
 
 
Ik ben super benieuwd wat jullie van mijn creatie`s vinden?
 
In iedergeval heel erg bedankt voor jullie aandacht en..tot snel
 
xox
Linn
 
 
 
xox
linn
 
 
 

10 opmerkingen:

  1. Veel beterschap als eerste wow wat geweldig prachtig kaartjes ik hou er helemaal van toppie

    groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Carlies , ik vind dit soort dingen heel leuk om te maken..het gaat weer net een stapje verder he als je je eiegen achtergrond en stempels combineerd!
      dank je wel voor je lieve berichtje!
      xox
      linn

      Verwijderen
  2. Wat een mooie kaartjes Linn, ik ben ook zo gek op glossy accents, geeft zo'n mooi effect.
    Lekker frisse kaartjes zo
    Ook slim om zo eens je distress ink pad over je cardstock te halen.
    Je brengt me weer op ideeen :)

    Ik hoop echt voor je dat er een beetje schot in zit en dat ze snel een oorzaak vinden.
    Nogmaals sterkte

    liefs Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel meid:))
      leuk toch as j elkaar op ideetjes brengt? ik moet zeggend at ik van jouw creatie`s ook erg vaak leuke ideeën krijg :)

      soms zit ik wat te spelen met mn spullen en zo kwam ik op het idee van de inkt pad over het papier hale als "veeg", geeft een apart effect he?

      en mn gezondheid? als i dalijk ben geopereerd ben ik er vast wel vanaf, nog even volhouden dus..
      dank je wel voor je lieve reaktie!
      xox
      linn

      Verwijderen
  3. ik vind ze schitterend Linn, geweldig hoe je een mixed media kaart maakt en leuk je beschrijving erbij en die vingers ach dat hoort er gewoon bij....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het is we een beetje jouw stijltje he? ik vertelde je laatst op de beurs al dat ik meer en meer jouw kant op ga qua creatie`s:))
      het is wel heel anders dan de sweet vintage dinge die ik normaal doe, maar zeker net zo leuk..
      ik denk zo maar... op naar de dyslusions:)
      xox
      linn

      Verwijderen
  4. Superleuk Linn! Heel apart geworden! Vervelend dat het niet lekker gaat, sterkte ermee!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey Elly ,
      wat leuk een reaktie van jou!
      grappig he mn kaartjes..en echt weer heel wat anders!
      ik hoop at ik idd snel er van af ben, kan ik je super leuke winkeltje weer eens onveilig komen maken:)
      xox
      linn

      Verwijderen
  5. Hoi Linn, spijtig dat het met je gezondheid niet zo goed gaat. Ik mis de vrolijke Linn, altijd klaar voor een geintje en leuke kaartjes.
    Maar toch blijf je ons verwennen met deze leukerds. Prachtig gemaakt - ben stiekem héél dichtbij gaan kijken ;-) Bedankt weer voor de duidelijke uitleg.
    Ik wens je snel weer beterschap zodat je je sociale contact weer wat kan opschroeven.
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Linn, ten eerste beterschap, ik hoop dat je snel weer in staat bent om gewoon lekker te freubelen en te doen waar je zin in hebt.
    En dan, wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt, om trots op te zijn!!!!! Ik ben je meteen gaan volgen, ook een beetje vanwege het SU clubje dat we nu toch een beetje samen vormen, leuk om van elkaar te zien wat we met de spulletjes straks gaan makne!!
    Groetjes,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...