zondag 24 maart 2013

Een test-case kaart, een Cas kaart en..een kaart gemaakt met de kit van Agelique vl

Hallo lieve volgers

Wat een lange titel he voor een blogpost?
Ik wil jullie vandaag dan ook van alles laten zien.


Om te beginnen een test - case kaartje , Ik wilde eens proberen om een achtergrond zelf te stempelen met Distress inkt.
De kleuren die ik hiervoor gebruikt heb zijn: Scatterd Straw, Broken china, Faded jeans en Vintage foto

Dit is de kaart die ik heb gemaakt ik zal jullie meteen vertellen hoe ik deze mooie achtergrond heb gemaakt..
Eigenlijk een kleine : "hoe doe je dat nou?" uitleg


Eerst heb ik het midden van de kaart met Scattered straw bewerkt.
Dit doe ik met de blending tool van Tim Holtz met een foam blokje erop.
 
Even laten drogen en dan met een klein penseel en wat gesso wolkjes maken, let op dat je die een beetje dik maakt:)
 
Dit ook weer drogen , dan ga je met Broken china de lucht maken, gewoon ook over de wolkjes heen.
Als je tevreden bent en er zit genoeg Broken china op, pak je een baby billen  doekje en veeg je het blauw van de wolkjes af.
 
Hierna vooral de randen met Faded jeans bewerken.
 
Alles weer laten drogen en hierna heb ik wat waterdruppels erop gespat, dit doe ik door met een mister in mijn hand te sprayen en de druppeltjes van mijn hand te slaan.
De druppels laten drogen en als laatste de uiterste randjes bewerken met Vintage Photo.
 
Ik denk dat jullie er zo wel uitkomen he? en zelf òòk zo`n mooi achtergrondje kunnen maken..
Zo niet geef een schreeuw dan maak ik graag een stap-voor-stap uitlegje hoor!
 
 
 
 
 
                                   Nog een detail foto:

De bloemetjes zijn van metaal en papier, de papieren zijn Mulberry bloemen en de metalen heb ik zelf op kleur gebracht met paint dabbers , waarna ik ze bewerkte met emboss poeder zodat ze echt mooi glimmen.. moeilijk te zien op de foto:)
 
Nog een leuk grapje dat ik verzon:
Ik wilde een vogeltje op een tak maken, maar ik kon nergens een leuke stans van een takje vinden..
gelukkig had ik nog wel een uitgestanst boompje liggen en hier heb ik aan een kantje de takken afgehaald en tadddaaaa: een tak waar mn vogeltje op kan zitten:)
Wie niet sterk is..moet slim zijn he?
 
 
Dan verder met mijn tweede kaart:
Ik had zin om een leuke CAS kaart te maken (CAS = clean and simple).
Dit is hem geworden:
 
Wat een leukerdje he?
Deze kaart maakte ik door achter de uitgeponste vlindertjes ...verfstrips te plakken:)
Die heb je in zulke mooie kleurtjes!
En nog gratis ook, wat willen we nog meer?
 
Wat ook een grappig idee is om wat stukjes Washi tape op je cardstock te plakken en daarna het cardstock te embossen, omdat het Washi zo dun is , wordt het meteen mee ge- embossed:)
 

Op deze foto is goed te zien hoeveel hoogte er in de kaart zit, dit geeft een heel mooi diepte effect!
De twee halve rondjes waar langs ik het bakers twine strikte, maakte ik door een cirkel pons maar voor de helft te gebruiken:)
 
 
Als laatste wil ik jullie een kaart laten zien die ik maakte met een cardkit die ik op het SA forum kreeg van Angelique vl.
 
Ik ben helemaal weg van dit lieve papier, zulke mooie zachte kleurtjes!
Het stempeltje van Magnolia kleurde ik deze keer eens in met mijn distress inkten.
 
Hier een detail foto van de afbeelding:
 
Nadat de afbeelding klaar was heb ik deze met clear emboss poeder bewerkt, zo lijkt de afbeelding net een mooi rond tegeltje!
 

                                        En.. nog een mooi detail:

Ik ben heel erg blij met het resultaat en volgens mij moet ik maar eens vaker met de distress inkt gaan kleuren:).
 
 
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn wel drie heel erg verschillende kaarten maar alle drie ook weer heel erg Linn!

Dank jullie weer voor het meelezen en ik kijk  nu al uit naar al jullie reactie`s:)

Tot snel

xox
Linn

16 opmerkingen:

  1. Mooie kaartjes zijn het weer geworden Linn.
    Allemaal ook zo verschillend.
    Liefs, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Ria en je hebt helemaal gelijk,deze keer zijn mn kaartjes wel heeeeel erg verschillend he?
      dank je wel voor je lieve reactie!
      xox
      linn

      Verwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes, Linn. Allemaal anders en allemaal even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Jeanet , wat een lief komplimentje:)
      xox
      linn

      Verwijderen
  3. Mooi Linn! Vooral je kaart met de zelfgemaakte achtergrond is top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De distress inkt geeft ook veel mogelijkheden he?
      Afbeedingen inkleuren, randjes bewerken of zoals ik bij de 1e kaart deed: een hele achtergrond bestempelen.
      Ik vind het zelf ook best geslaagd en ik ga het zeker vaker doen:)
      dank je wel voor je leuke reactie!
      xox
      linn

      Verwijderen
  4. Leuke kaarten heb je gemaakt. Blauw en bruin vind ik altijd zo mooi! De vlaggetjes op je onderste kaart vind ik super leuk!
    Groetjes Esterina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat vind ik nou ook een top combinatie Estrina:)
      Ja lief he die vlaggetjes, die zaten bij de card kit..ik vond het gewoon jammer om te gebruiken, want dan heb je ze dus niet meer hihih

      dank je wel voor je lieve berichtje

      xox
      linn

      Verwijderen
  5. Wat een mooie kaartjes Linn! Ik vind de eerste echt prachtig!!

    Gr. Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Lieve Jacq, de eerste kaart is heel anders dan de kaarten die ik gewoonlijk maak, ik vind het heel erg leuk om dit soort dingen te proberen, zeker als het ook nog zo uitpakt:)
      dank je wel voor je lieve reactie!
      xox
      linn

      Verwijderen
  6. Allemaal mooi, echt wel, maar de eerste is mijn favootje. De kleuren en de stijl zijn schitterend. Ik ga dat ook eens proberen, want sinds kort heb ik gesso ! Niet te geloven.
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de lieve komplimentjes Hildeke :)
      En gesso..o je kan er zò veel mee en het is harstikke goedkoop eigenlijk he?
      Ik ben benieuwd hoe jouw kaartje er uit komt te zien zeg!
      Dank je wel voor deze lieve reactie ik wordt altijd zo blij van al de leuke reaktie`s he?
      xox
      linn

      Verwijderen
  7. wat een mooie kaartjes heb je weer gemaakt Linn en wat leuk je stap voor stap beschrijving erbij. Je achtergrond met distress inkt is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Alida:)
      Ik zit eigenlijk te twijfelen om er maar een stap-voor-stap uitleg van te gaan maken met foto`s, dan is het iets duidelijker.
      Dank je wel voor je komliment, ik vind dat jij altijd de prachtigste achtergrondjes maakt dus als jij het mooi vind vind ik het extra leuk he? hihih

      xox
      linn

      Verwijderen
  8. Ik dacht eens even kijken op het blog van ons nieuwste Channie&Co forum lid. Je maakt mooie dingen hoor. Vooral het eerste kaartje vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. AAAAHHH prachtig!!!!!! die metalen bloemen!!!! waaauuuwwwww super!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...