vrijdag 19 augustus 2011

kaart maken van een zakje

hallo allemaal
deze keer wil ik jullie graag uitleggen hoe je een erg leuke kaart kan maken van een zakje.
1.
Wat heb je nodig?
*als eerste natuurlijk: een zakje. Het zakje dat ik heb gebruikt heb ik gekocht bij simpel scrappen maar je kan natuurlijk elk soort papieren zakje gebruiken
(bij ah verkopen ze bv witte papieren boterhamzakjes)
*een schaartje
*stempel inkt
* design papier
* op de foto zie je dat ik een blad muziek papier heb gebruikt, je kan hier natuurlijk ook iets anders voor gebruiken:)
*lijm: ik gebruik mn tacky glue en een lijmrollertje van de action
*touw

2.

als eerste vouw je je zakje dubbel met de bovenzijde naar rechts, hier zit ook de opening als het goed is:)

als je het zakje openvouwt zie je hetzelfde als op deze foto als het goed is!
3.
ik heb eerst de voorkant beplakt, eigenlijk een kwestie van je zakje goed opmeten en de voorzijde beplakken met design papier.Het papier is van Graphic 45
Het zakje dat ik gebruikte was 12.5 x 11 cm

Als je heeeeeel goed kijkt zie je op de foto dat mijn plaatje voor de voorkant eigenlijk net te smal was, dit heb ik opgelost met een sierrandje.
Dit is een stickerrandje van de Xenos.

De randjes heb ik allemaal be-inkt met donkerbruine inkt

4.

Hierna ben ik de binnenkant gaan beplakken.
De rechterkant van de binnenzijde was bij mij 12.5 x 11 cm , dit heb ik met een stuk van hetzelfde papier beplakt als aan de voorkant van de kaart.(Graphic 45) en alle randjes weer be-inkt

5.

Het papier vond ik zò mooi dat ik dit ook op het linker flapje heb gebruikt. dit flapje is feitelijk de bodem van het zakje en was in mijn geval 7 x 12.5 cm.
Het plaatje dat ik erop wilde gebruiken was maar 5.5 x 12.5.
Om de randjes van het zakje wat minder zichtbaar te laten zijn heb ik hierna aan de zijkantjes van het flapje een sier border geplakt.

Dit meet ik eigenlijk nooit af maar plak gewoon een stukje vast en knip dan netjes weg langs de onderzijde.
Natuurlijk doe ik dit aan de andere kant van het plaatje ook zo!

6.
Het stukje aan de linkerkant dat nog niet beplakt was, heb ik met muziek papier beplakt..
Het mooist is het als je dit laat doorlopen tot onder het flapje aan de linkerkant(de feitelijke bodem dus)

7.

Voor de achterkant wilde ik ook muziekpapier gebruiken en om dit nog wat ouder te laten lijken heb ik de zijkanten met de schaar bewerkt zoals jullie op de foto kunnen zien.
Niet al te wild met je schaar doen, het papier scheurt best makkelijk(sprak zij uit ervaring)
8.

De achterkant heb ik nog versierd met wat kleine plaatjes uit het vel design papier.
en natuurlijk weer alle randjes be-inkt:)
9.

Nu maak je een velletje waar degene die de kaart schrijft(misschien jij zelf wel) iets op kan schrijven.
hiervoor neem je een lichtgekleurd stukje design papier, toevallig had ik nog een stukje met lijntjes liggen, dat schrijft wel makkelijk natuurlijk.

Iets anders is natuurlijk ook prima maar let er wel op dat je geen heel druk velletje neemt, anders is de geschreven tekst echt niet te lezen .

De afmeting van dit velletje is 11x 12 cm.

10.

Ik heb het velletje een klein sierrandjegegeven en van een restje een vierkantje van 3.5x 3.5 geknipt.
Dit wordt het "flapje"waarmee het velletje uit de kaart kan worden getrokken.
11.

Het vierkantje vouw je dubbel en bevesig je met lijm aan het schrijfvelletje.
laat een klein stukje uitsteken en plak het dubbelgevouwen vierkantje vast aan de boven - en onderkant.
Op de foto hierboven zie je hoe het schrijfvelletje in de kaart gaat.
12.

De kaart is dan nog wat versieren naar keus, ik heb aan de voorzijde wat bloempjes geplakt en wat bling bling plaksteentjes als accentjes!

Zo ziet de binnenkant van mijn kaart eruit.
Zoals jullie zien heb ik onderin rechts nog een afbeelding geplakt en verder heb ik het midden van het plaatje rechts versierd met een witte "bling it on"van Basic grey.
Dit is een rub-on die je versierd met rinestones(blingertjes)
Als laatste laat ik natuurlijk ook nog even de achterkant van mijn kaart zien!

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met deze uitleg en hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen.
Ik krijg veel lieve reaktie`s op mijn uitlegjes, hartelijk bedzankt hiervoor.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd of jullie mijn uitleg gebruiken.
Mocht je het leuk vinden dat ik je resultaat van mn uitleg plaats, mail mij dan de foto die je maakte van je creatie!
bedankt voor het lezen en tot snel
xxxxxxxx
linn

4 opmerkingen:

  1. Hoi Linn, Wat een bijzondere kaart is het geworden.
    Ik heb hem ook al klaar moet alleen nog een beetje "versieren" zal er morgen een foto van maken.
    Hartstikke leuk om te maken.

    lieve groetjes Ria
    @ bedankt voor je lieve berichtjes op mijn blog !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een supergve kaart zeg ik vind hem prachtig....ook erg goede beschrijving super
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk, dit ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind jullie reaktie`s heel erg fijn om te lezen!
alvast heel erg bedankt dat je wilt reageren!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...